MAGNETIT Radek t%rba, RASTER V tomto ')sle najdete plnou verzi m[ hry Magnetit. Jedn* se o logickou hru zalo(enou na principu p@esouv*n) kostek. N%')m naprosto nov`m a neobvykl`m jsou zde v&ak magnety, kter[ na sebe p+sob) podle zn*m`ch fyzik*ln)ch princip+. P@i @e&en) logick`ch probl[m+ lze tedy vyu()vat jejich odpuzov*n) 'i p@itahov*n). Krom% nich se v jednotliv`ch kolech objevuj) dal&) ak'n) prvky: magnetick[ dve@e, gener*tory, plov[ m%ni'e, likvid*tory, zdvojova'e a vym%ova'e. Hra je uvedena v r*mci 'asopisu FLOP jako d*rek jeho p@edplatitel+m. Pro OSTATN u(ivatele se jedn* o SHAREWARE s registra'n)m poplatkem 20K', kter` v p@)pad% z*jmu za&lete na adresu: R.t%rba, sl.odboje 36, Prost%jov 6, 798 11. --------------------------------------- C)l hry: V ka(d[m kole jsou po obrazovce rozm)st%na jednotliv* p)smena slova MAGNETIT, kter* mus)te v&echna sebrat - nez*le() na po@ad). Pokud je n%jak[ p)smeno uvnit@ obalu, mus)te ho z n%j nejprve vysvobodit. --------------------------------------- Popis ak'n)ch prvk+: Magnety - ka(d* magnetick* kostka je z jedn[ strany ozna'ena barvou symbolizuj)c) kladnou 'i z*pornou polaritu, jej) druh* strana je neutr*ln). P@isunete-li k sob% stejnou stranou dv% magnetick[ kostky se stejnou polaritou barvou$, dojde k jejich odpuzen) - samoz@ejm% pokud je tam voln[ m)sto. Kostky opa'n[ polarity r+zn[ barvy$ se spoj) a u( s nimi nikdy nehnete. P)smena - p)smena, kter* jsou uvnit@ obal+, lze libovoln% posouvat. Po odstran%n) obalu je m+(ete sb)rat. Gener*tor obal+ - pokud je vedle n%j shora 'i zdola$ voln[ m)sto, okam(it% vygeneruje pr*zdn` obal, kter`m toto m)sto obsad). Polariz*tor - m%n) polarizaci nebo sm%r p+soben) magnet+. Pokud je tedy magnet nato'en magnetickou stranou k polariz*rotu, dojde ke zm%n% polarizace magnetu z kladn[ na z*pornou a naopak. Lze prov*d%t libovoln%kr*t a t)m postupn% m%nit polarizaci dle libosti. Je-li magnet nato'en k polariz*toru neutr*ln) stranou, dojde k oto'en) cel[ho magnetu bez zm%ny jeho polarizace$. Vym%ova' - vym%n) dva prvky, kter[ budou um)st%ny na opa'n`ch konc)ch tohoto p@)stroje. K aktivaci dojde p@isunut)m druh[ho prvku. Likvid*tor - zlikviduje v&echny prvky, kter[ budou um)st%ny pod nebo nad n%j. Odstraova' obal+ - pou()v* se pro odstran%n) obalu z p)smene. K aktivaci dojde v okam(iku, kdy je na jednu libovolnou$ z jeho stran p@isunuto p)smeno v obalu - na druh[ stran% p@)stroje v&ak mus) b`t pr*zdn[ m)sto, aby tam mohl b`t obal p@em)st%n. Zdvojova' - zduplikuje prvek, kter` um)st)te na jednu libovolnou$ stranu p@)stroje. K aktivaci dojde p@isunut)m prvku k p@)stroji za p@edpokladu, (e na druh[ stran% je voln[ m)sto. POZOR - p)smena zdvojit nelze dojde k jejich zni'en)!!!$. Magnetick[ dve@e - lze je otev@)t pomoc) magnetu na polarizaci nez*le()$. Magnet ale mus) b`t samoz@ejm% nato'en sm%rem k nim. --------------------------------------- Ovl*d*n): Start - spu&t%n) nov[ hry. Select - hesla pro dal&) ]rovn%. Pro ka(dou 'tvrtou m)stnost existuje heslo, d)ky jemu( nemus)te za')nat ]pln% od za'*tku. Pokud IHNED po ukon'en) hry GAME OVER$ stisknete SELECT, m+(ete si heslo pro posledn) 'tvrt[ ]sp%&n% dokon'en[ kolo opsat. Po veps*n) spr*vn[ho hesla do zad*vac)ho @*dku ten se objev) t[( stla'en)m SELECT$ bude nov* hra spu&t%na od odpov)daj)c) m)stnosti. Joystick nebo sm%rov[ &ipky bez Control$ - sm%r pohybu. Esc - uveden) m)stnosti do p+vodn)ho stavu. Jestli(e ji( v p+vodn)m stavu byla, zp+sob) Esc ukon'en) hry GAME OVER$.